vineri, 30 septembrie 2011

ATÂT DE FRAGEDĂ - de Mihai Eminescu


4566.gif



Atât de fragedă, te-asemeni 
Cu floarea albă de cireș,  
Și ca un înger dintre oameni 
In calea vieții mele ieși.








Abia atingi covorul moale, 
 Mătasea sună sub picior, 
Și de la creștet până-n poale  
Plutești ca visul de ușor.






Din încrețirea lungii rochii
Răsai ca marmura în loc

S-atârnă sufletu-mi de ochii

Cei plini de lacrimi și noroc.

 





O, vis ferice de iubire,  
Mireasă blândă din povești,
Nu mai zâmbi ! A ta zâmbire 
Mi-arată cât de dulce ești,









Cât poți cu-a farmecului noapte 
Să-ntuneci ochii mei pe vechi, 
Cu-a gurii tale calde șoapte, 
Cu-mbrățișări de brațe reci.








Deodată trece-o cugetare,
Un val pe ochii tăi fierbinți:
E-ntunecoasa renunțare
E umbra dulcilor dorinți.









Te duci, ș-am înțeles prea bine 
Să nu mă țin de pasul tău,
Pierdută vecinic pentru mine, 
Mireasa sufletului meu!










Că te-am zărit e a mea vină 
Și vecinic n-o să mi-o mai iert,
Spăși-voi visul de lumină 
Tinzându-mi dreapta în desert.










Ș-o să-mi răsai ca o icoană 
A pururi verginei Marii,
Pe fruntea ta purtând coroană
Unde te duci? Când o să vii?


(1879, 1 septembrie)