vineri, 9 septembrie 2011

SCRIE - MI MAMĂ - de Octavian Goga








Scrie-mi, mamă, despre satul
Cel cu cer albastru
Și-mi trimite-o albă floare
Din salcâmul nostru.





Scrie-mi de cumva prin sat
I-a fost dor numai cuiva
          când am plecat
Și dacă afar 'de tine
Plâns-a alta după mine.
Scrie-mi dacă-n fața porții
Plopii s-au uscat
Și ce cântec se mai cântă
Pe la noi prin sat.
Scrie-mi de țigamul gârbov
De mai cântă seara-n șezătoare...
Numai de o fată, mamă,
Să nu-mi scrii că rău mă doare.


Iată-ți scriu odorul mamei
Cele așteptate:
Lăutarul îți trimite
Multă sănătate
Și-n singurătatea-ți tristă
Îți dorește-o inimă senină.
Iară fata ce-ai iubit-o
A murit gândind la tine.






Dacă fata ce-am iubit-o
Nu mai e pe lume,
Eu nu mai am nici un rost
Și nici un bun renume.
Nu mă mai poate reține,
Eu mă duc, mă duc, vă las cu bine
Iară tu măicuță dragă,
Imbracă-te-n negru-ntreagă.