sâmbătă, 14 iulie 2012

ALEXANDRU ANDRIEȘ - POEZII






CE ALBAȘTRI  SUNT

Vremea a zburat,
 Tu nu te-ai schimbat...  
Cum ai făcut ?
 Mă priveşti mirată  
Şi îmbujorată  
Ca la-nceput...
  Pentru tine mai există  
Undeva, o prinţesă tristă
 Care visează  
Şi croşetează  
Aproape plângând,  
La fereastră-i un nor,
 El îţi fură din zbor  
Nuanţa ochilor...
 Ce albaştri sunt ! Tot acolo stai ?
  Am ghicit, aşa-i ?  
dresa ta
 Mi-o mai amintesc,
  Şi este firesc  
Să fie-aşa.  
Vin acasă 
  După masă:
 Nici o mişcare,
 Nici o scrisoare;
 Mă duc în bucătărie  
Şi-mi tai o felie,
 Şi-o mestec mergând...
 La fereastră-i un nor,  
El îmi oferă din zbor  
Nuanţa ochilor tăi
 Aproape plângând.









Fluture pe perdea



Uite-un fluture pe perdea,  
Vrea să intre în camera mea,
 N-am să-l las, fiindcă am deja
 Musafiri destui...  
O lumânare aprinsă am,
 Şapte stele chiar lângă geam  
Şi mai vine la seara mea  
Încă cineva !  


Peste cer sunt nori ca de fum,
  Luna nouă iese acum,
  Lucrurile-n ceaţă dispar...
 Uite-un fluture pe perdea,
 Vrea să intre în camera mea,  
N-am să-l las fiindcă am deja
 Musafiri destui Deja...


Изображение - savepic.net — сервис хранения изображений




Fără griji


Anii trec mai uşor decât ne închipuim,
 Îi căutăm în sertar şi brusc nu-i mai găsim;
 Nimeni nu ştie precis unde se duc anii ăştia aşa,
Eu cred că probabil se adună Şi stau împreună
  Undeva !  
Aşa că nu-ţi fă griji  
Zău, tu nu-ţi fă griji, draga mea,
 N-ai de ce să-ţi faci griji,
 Toată lumea păţeşte aşa...  
Aş vrea să te păstrez lângă mine, aproape de tot
, De-aia am conceput un buzunar special la capot...
  În el încapi doar tu şi nimeni altcineva,
  Se-nchide cu fermoar
 Şi-năuntru doar 
  Argint şi catifea !  
Tu poţi să vii oricând  
Şi să stai aici cât doreşti,
  Şi când e ziua ta
 Am să-ţi cânt şi-am să-ţi spun poveşti...
 Ce zici, ce idee !
  Ţine-o sub cheie,  
Ai grijă de ea !... 
 

Изображение - savepic.org — сервис хранения изображений




Rochia ta



Aseară, cineva  
Mergea pe stradă în rochia ta...
 M-am uitat bine, da' nu erai tu în ea !



 Aseară, cineva  
Mergea pe stradă în rochia ta...
Şi lângă ea, altcineva
 O ţinea de mânecă şi de bretea...
 Sper pentru tine că nu erai tu în ea !  


Aseară, cineva
  Mergea pe stradă în rochia ta...
  Letiţia,  
S-anunţăm miliţia !


Изображение - savepic.net — сервис хранения изображений





Fata pe care-o iubesc



Fata pe care-o iubesc e frumoasă  
Şi-aş vrea să vi-o descriu:
 Ea are-n privire-adâncimi de abis  
Şi ochii-i sunt verzi-cenuşiu !  
Fata pe care-o iubesc e frumoasă
 Şi-i greu s-o cuceresc,
 E cea care-atunci când păşeşte pe stradă,  
Toţi se întorc şi-o privesc !  
Fata pe care-o iubesc e frumoasă,  
Şi dragostea mea tot creşte,
 O văd foarte rar, fiindcă stă cam departe,
  Şi ea nu prea mă iubeşte...


Изображение - savepic.ru — сервис хранения изображений