joi, 11 octombrie 2012

POEZIE NORDICĂ MODERNĂ






MĂRTURISIRE
       de Per Lange


Ea spune:„ Ieri, trupul mi-era o haină de fiece zi
ce prea bine-o știam și ades o găseam cenușie, urâtă.
Azi e un splendid vestmânt, prețios !
Eu însămi mă bucur ca un copil ce-a îmbrăcat
prima oară un costum de duminică.


Ceea ce ieri îmi părea un lucru mărunt,
dăruit de tine, e o comoară sacră de rară;
mângâierile tale mi-au încins ca un inel de aur
trupul, din noaptea cea de dragoste.



Sunt opera ta, și-atât de adânc îți port în mine sigiliul,
încât, dacă vântul te-ar duce departe de mine,
și s-ar întâmpla ca eu însămi, vreodată,
să îmbrățișez un străin,
atunci l-aș striga, sunt sigură, cu numele tău !

( traducere - Veronica Porumbacu)








DEPARTE

   de  Halfdan Rasmussen


Merg
pe un drum singuratic
și văd noaptea înfruntând
luminile
florii - soarelui.


Departe
floarea-soarelui crește
ca un răsuflet cald
în întunecime.


Și tu umbli acum
în adâncul înflorit al luminii
cu pulberea ei - pelerină
în jurul zvelților umeri...


Mestecând semințe mărunte
de bucurie,
acum, când noaptea se revarsă
pe drum....
cu pale petale de singurătate...


Singuratic e drumul -
și în depărtare
floarea-soarelui ți se desfoaie
peste toate gândurile.

(trad. Veronica Porumbacu)


         





TREI POEME

(Din volumul ”Ea”)

de Poul Borum

1

Mă prinde răul de mare
când te văd plecând


arunc
un colac de salvare


de-ar putea brațele mele
să te păstreze


veșnic pe creasta valului
și înecându-mă veșnic


mă prinde răul de mare
consolează-mă tu.


2


Și noi am crestat
în scoarță un semn


ori de câte ori am trecut
pe aici


lăsați-ne - țipă vinele -
să nu vorbim despre asta


acolo e țara
unde putem să fim mereu
împreună


să plutim dinspre cele uitate
spre noi înșine


să intrăm în noi - salutându-ne
pe noi și pământul.


3


ai văzut căzând o stea de mare
ți-ai dorit marea întreagă


eu nu ți-o pot da
pe toată


iată o cunună-mpletită din alge
crăiasă Ollebord


ia loc
pe piatra aceasta
eu mă așez la picioarele tale


și ținem porțile curții deschise
tuturor valurilor care
vor veni cu ofrande


(trad. Veronica Porumbacu)



 http://diza-74.ucoz.ru/_nw/81/17124321.gif




DESCOPERIRE

de Edith Sodergran


Iubirea ta îmi întunecă steaua -
luna se ridică în viața mea.
Mâna mea se simte străină în mâna ta.
Mâna ta e numai jind.
Mâna mea e dor înfocat.

(trad. Petre Stoica)



AI CĂUTAT O FLOARE

de Edith Sodergran


Ai căutat o floare
și ai găsit un fruct.
Ai căutat un izvor
și ai găsit o mare.
Ai căutat o fată
și ai găsit un suflet -
și ești dezamăgit....

(Trad. Petre Stoica)






http://img-fotki.yandex.ru/get/6509/37009792.1f/0_737e8_42332e36_XL.jpg