duminică, 22 aprilie 2012

POEZII - NATURĂ - PRIMĂVARĂ








DECLARAȚIE

                de  Lavinia  Radu

M-am îndrăgostit de copaci
Primăvara
Și nebună de fericire
I-am îmbrățișat cu sufletul.
Ei mi-au zâmbit cu muguri
Și din atâta dragoste
S-au ivit florile.


M-am îndrăgostit de cer.
L-am privit clipe întregi
În albastrul pur al ochilor lui
Și el mi-a dăruit
Nouri albi, fermecați.

M-am îndrăgostit de pământ,
De firul de iarbă plăpând,
ce se naște
Din seva de plante, de roua din flori
Și...fericită am zâmbit până-n amurg.

Eram îndrăgostită total
Pentru prima dată în viață;
Natura pulsa de dragoste
A nu știu câta oară.







VERDE ȘI ZUMZET

                    de  Silvia Tarna




O tresărire a firii,
Zâmbet al iubirii.
Un ghiocel pe poteca din crâng,
Verde și zumzet,
Albastru și dor,
Un ropot lin de ploaie
La umbra unui nor.
Splendidă făptură,
Natura în dar.
Tril de rouă-n dimineață
Culori în cascadă a fluviului-viață.







LECȚIE  DE  PRIMĂVARĂ

           de  Cosmina Vasilache





M-am aplecat peste cer
S-aud cum crește iarba,
Cum se sparge în bulgări pământul.
Am surâs
Să înflorească Universul
În cascade de flori...

E prima lecție de primăvară....








LILIAC  DE  AMURG

                         de  Cosmina  Vasilache




Liliac de amurg,
Liliac violet și ud,
Îmbrățișează marea de vise
În care mă scufund.
Melancolic, pierdut,
Petale de fluturi
Se deschid larg, suspinând
Și tremuri de frica
Vântului de peste munte.
Nu sta de veghe....








PASTEL

     de  Gabriela Barbu



Amurgul
n-a vrut
să se stingă
de tot
sub ploaia
ultimelor raze.
Și-atunci,
în ultima
clipă,
a explodat
în cioburile
unui imens
buchet
de liliac.






BOB  DE  ROUĂ

                    de Justina Bandol



Adună-te-n căușul palmei mele,
Tremur de rouă,
unduie-al meu chip.
Fruntea aceasta încrustată
în stele
Tâmplele reci
prin care vreau
să țip.


Te sorb în mâini
Lumină
Mult dorită.
Dă-mi pacea-ți prea înaltă
și senină
Și căutându-mi lumea negăsită
Tu arde-mă
și
gândul mi-l alină.