vineri, 5 august 2016

DE ZIUA NUNTII TALE-TI SCRIU - VERSURI SI MUZICA




DE  ZIUA  NUNTII  TALE-TI  SCRIU

(romanta)

versuri de A. de Herz
muzica de Vespasian Vasilescu

De ziua nuntii tale-ti scriu,
Acum, cateva randuri:
La nunta n-am sa pot sa fiu,
Si de-as putea, la ce sa viu
Sa ma mai vezi pe ganduri ?


Cand din al dragostei amurg
Iti fac o sarbatoare, 
Din lacrimile care-mi curg,
Ca zilele ce-ncet se scurg,
Sa-ti faci margaritare !


Din zambetu-mi indurerat
Fa-ti flori de lamaita
Si sa le pui, ca nu-i pacat,
In parul ce l-am sarutat
Suvita cu suvita !


Atunci cand ne-am vazut intai,
Privirea cu sfiala
Mi-ancremenit in ochii tai...
O ! din privirile dintai
Fa-ti firul de beteala !


Si-acum, cand toate le-ntleg,
Ia gandurile mele !
Ti le trimit fara s-aleg,
Ca valul de mireasa-ntreg
Tu sa ti-l tesi din ele !


Si astfel, cand te vei gati
Nu vei fi prea mirata;
Mult mai frumoasa nu poti fi,
Dar poate-atunci te vei gandi
La mine-intaia data...


Si-avea-voi mangaierea eu,
Ca-nclipele-ti senine,
Ma vei avea in gandul tau,
Precum in mintea mea, mereu,
Te voi purta pe tine...