sâmbătă, 8 februarie 2020

VIAȚA ÎN ''BIS'' - de Elena Oprică





VIAȚA  ÎN  ''BIS''

de  Elena Oprică




Viaţa mea dura-va
 Cât scena mi-e deschisă
Cât voi simţi mirosul 
 De veche recuzită
Cât voi merge la teatru 
 Prin ploaie alergând
 S-ajung cam pe la patru
 Degrabă să mă schimb...
Şi-apoi când vine seara
 Magia s-o trăiesc...
 Ridică-se cortina
Şi visu-mi împlinesc!
 Câte puţin ,prin roluri
 Ce-n viaţă am jucat,
 Am mai murit în mine
 Dar am şi înviat...
 De n-am cumva de lucru
 Mi-e rău, mă veştejesc
Şi locul printre semeni
 Parcă nu-l mai găsesc
 Iar de e frig afară
 Şi-n casă tot frig am,
 Aplauze şi bis-uri
 Îmi suflă cald în geam
 De-aşa căldură mare
 Ce-n suflet eu adun
 Nu-mi mai trebuiesc "jaruri"
 Să mă sufoc în fum...


Din când în când pe scenă
Mai simt şi o durere
Căci văd feţe pierdute
În mare de tăcere...
Când scene de iubire
În rol interpretez
Unii stau în uimire
De parcă-i ruşinez !?
Prin falsa lor pudoare
Asta-i incomodează
Dar ei, frustraţi, prin roluri pe alţi interpretează
Mi-e milă şi mi-e teamă
Pentru vieţile lor
De-aş avea o putere
Le-aş da suflet de-actor
Să simtă toţi ca mine,
Iubire,suferinţă
Să se dedice lumii
Să plângă de dorinţă...

Viaţa mea dura-va
Cât teatrul mi-e deschis
Când va cădea cortina
Voi aştepta un bis...!