luni, 4 ianuarie 2021

NU PUNEȚI SEMNUL MINUS ! - de Nela Talabă

 




NU PUNEȚI SEMNUL MINUS !

de  Nela Talabă


Nu puneți semnul minus
stării mele!
Puteți să o numiți cum vreți,
puteți să o pipăiți,
puteți să o cântăriți,
să o puneți sub lupă,
puteți să o și gustați, dacă vreți!
Pentru unii va fi prea dulce…
Veți spune că prea mult zahăr
face diabet.
Veți spune că lucrurile nu sunt
așa dulci cum par,
că ar trebui să mai scormonesc puțin
în inima lor,
în plămânii lor,
în ficatul lor,
pentru că undeva,
sigur,
voi descoperi amărăciunea,
fierea lucrurilor și a sentimentelor.
Altii, dimpotrivă,
veți face grimase de dezgust
pentru că am pus prea mult întuneric,
și-mi veți scoate ochii cu lumina
pe care o vedeți pretutindeni,
că așa ar trebui să fac și eu…
Puteți să faceți ce vreți cu starea mea!
V-o ofer pe tavă.
Luați-o!
Disecați-o!
Puteți să fiți unilaterali,
multilaterali,
univalenți,
plurivalenți,
dar să nu puneți semnul minus
stării mele,
pe care o recompun
din greu,
mereu,
mereu,
din ochii voștri,
din ochii mei,
din vorba voastră,
din vorba mea !...