luni, 20 iunie 2011

DOINA - de Ana Blandiana

http://img-fotki.yandex.ru/get/4308/iri9282008.16/0_461c0_ed88a8e5_orig.jpg




Soră fragă, frate hrib,

Descântaţi-mi să mă schimb.











Soră mură, frate-alun,
Învăţaţi-mă să spun –







Nu mă doare, nu îmi pasă,
Codru-i verde, frunza-i deasă,







Ceru-i cer, iarba e iarbă,
Nu gândeşte, nu întreabă.




Trece clipa nu se sperie –
Clipele mai sunt puzderie.






Trece ora, nu se teme –
Orele se scurg pesemne.




Trec şi zilele uşor –
Ăsta o fi rostul lor.





Trece anul ca un gând –
Unde s-o mai fi ducând?







Trece veacul, nu i-e teamă –
Nici nu la băgat în seamă.








Soră floare, frate spine,
Faceţi-mă şi pe mine




Să nu simt, să nu mă doară,
Să învăţ de la izvoară





Să tot cânt şi să tot curg
De din zori până-n amurg,





De din zori până-n chindie,
Din vecie în vecie...