joi, 8 septembrie 2011

PETRE ȚUȚEA - VORBE MEMORABILE








Se spune că intelectul e dat omului ca să cunoască adevărul. Intelectul e dat omului, după părerea mea, nu ca să cunoască adevărul, ci ca să primească adevărul.












Nu pot evita neplăcerile bătrâneții și nu mă pot supăra pe Dumnezeu că m-a ținut până aproape la nouăzeci de ani. Însă bătrânii au o supapă foarte înțeleaptă: au dreptul la nerușinare. O nerușinare nelimitată.
Când mă gândesc la suferințele bătrâneții, îmi dau seama că în natura asta oarbă cel mai mare geniu este geniul morții.
Faptul că murim de cele mai multe ori la timp, este un semn al dragostei lui Dumnezeu pentru noi.












Creștinismul nu e ideologie, căci atunci se aseamănă cu marxismul. Religia e expresia unui mister trăit, or ideologia este ceva construit.













Eu, cât aș fi de aristocrat în gândire, politic trebuie să fiu democrat. Masa e absolută; fiecare prost luat în parte e un prost și atât. Dar toți proștii ăștia, luați împreună, sunt un principiu istoric.