miercuri, 22 aprilie 2020

DEGEABA - de Larysa







DEGEABA

de  Larysa


Degeaba vine primăvara,
 N-am să mai pot scrie poveşti,
 Cu drag, nu mai aştept nici seara...
 Eu te-am făcut să mă urăşti.


 Ca un blestem zvârlit în grabă,
S-a abătut asupra mea
 Tăcerea, ce vrea ca să vadă
În mii de cioburi, viaţa mea.


 Azi, stau cuvintele nespuse
 Pe lângă cele ce s-au spus,
 Iar lacrimi goale şi necurse,
 Mi-au uscat sufletul neplâns...


 Zvâcneşte primăvara-n tâmple
 Fără miros de ghiocei,
 Gândul mi-e gol...nimic nu-l umple,
 Fluturii mor, iar eu...cu ei...


Şi totul se întâmplă-aievea,
 Bolnavă-s de a ta absenţă,
Se cuibăreşte-n mine vremea
Şi m-adânceşte-n somnolenţă...


Eu te-am făcut să-mi uiţi privirea
 Cu nepriceperi omeneşti
Şi-acum, mă rog să-mi ierţi grăirea
Şi "altfel" să mă pedepseşti...


 Că astăzi primăvara vine,
 Totuna-i...doar iubirea-i "treaba"
 Ce ne răsfaţă-n flori de rime
Şi zilele nu trec degeaba...