vineri, 14 iunie 2019

ROSTEȘTE-MĂ - de Elena Armenescu




ROSTEȘTE-MĂ 


de  Elena Armenescu



Înveşmântată ca o vestala
 Învăluită în speranţă
Sunt tot acolo, unde m-ai lasat
 Aştept ca o statuie
 Să-ţi văd pasul încolţit lângă trepte


 Fulgerele vremii, ninsorile mele dragi
 Te aduc nălucă sub aceeaşi copaci
 Aerul se tulbură, clipa lovită
Aduce zvon de îmbraţişare. Aş zbura...
 -strigă-mă! Ţi-am spus; şi a răsărit
 curcubeul lângă suflarea amiezii
 Tăcerea devenise o dungă subţire
 printre armonii jefuite de cântec


 Când eşti departe
 Rosteşte-mă încet, tandru
 cu numele meu întreg de zidire
 Cheamă-mă să te aud!
şi ai să vezi cum o petală
Îţi va mângâia umărul.
 Deasupra
 Sufletul meu ca un vis plutitor te atinge
 Când amurgul ţi-aleargă rătăcirile
 Ducându-te lângă privighetori


 Departe, în jurul pământului, între nelinişti