sâmbătă, 14 septembrie 2019

AMANȚII MEI - de Agatha Bacovia






AMANȚII  MEI 



de  Agatha Bacovia


Amanții mei
 Sunt cărțile-nțelepte
 Amanții mei sunt vechi
 Autori,
 Cu ei ades
 Am împărțit orgia
 Din asfințitul serii
 Până-n zori.


 Și pasiunea mea
 Este voința
 De-a mă trudi
 Pentru-o idee mare.
 De-a risipi
 Și ultima putere
 Ca visul sfânt
 Să aiba întrupare


 Plăcerea mea
 E-n noaptea solitară,
 Când obosită
 De-a vieții trudă,
 Rămân uitată-n
 Trista mea odaie
 Și pot să plâng
 Ca nimeni să m-audă


 Nu pot ceti
 In taina grea a vieții
 Atâtea noi adâncuri
 Se ascund !
 Dar înțelesul ei
 Prin suferință
 Îmi pare mult mai larg
 Și mai profund


 Amanți sublimi,
 Visare, poezie
 Și tu durere,
 Ce m-ai oțelit
 Prin voi am învățat
 Ce este viața,
 Prin voi m-am înălțat
 Și-am biruit