joi, 14 noiembrie 2019

TOCĂNIȚĂ DE CIUPERCI - mâncare de post




TOCĂNIȚĂ  DE  CIUPERCI - mâncare de post 

INGREDIENTE 

•500 de grame de ciuperci proaspete (eu am folosit ciuperci champinion, se pot folosi orice ciuperci vă sunt pe plac – gălbiori, ciuperci brune, pleurotus etc.)
•100 de grame de ceapă (1 ceapă mare, eu am folosit o ceapă roșie de mărime medie și 1 fir de ceapă verde în completare)
•1-2 căței de usturoi (după cât de mari sunt și după cât de usturoiat vă place)
•100-150 de grame de ardei (eu am folosit 2 ardei mici, unul roșu și unul galben, împreună au avut 130 de grame, gata curățați de cotor și semințe)
•30 de ml. de ulei
•150 ml. de passata de roșii sau 2 roșii mari, opărite, decojite de pieliță și tăiate în cuburi
•1 legătură de pătrunjel
•sare și piper 

PREPARARE

1. Primul pas pentru a prepara tocănița de ciuperci este să curățăm și să tocăm ceapa. Și să zdrobim usturoiul, să nu-l uităm! Ardeii se taie fâșii sau cubulețe, cum preferați. Eu i-am lăsat în bucăți măricele, ca să își păstreze ceva din textură și pentru că mi s-au părut că au culori foarte frumoase. Ciupercile se curăță bine și se taie în sferturi sau jumătăți (după cât sunt de mari).

2. Se încinge pe foc mediu o tigaie sau o cratiță largă, încăpătoare, se adaugă uleiul și apoi ceapa tocată și usturoiul zdrobit, presărându-se de la început și cu puțină sare. Se călește 2-3 minute, cât să înceapă să se înmoaie ceapa.

3. În tigaie se adaugă ardeiul, se amestecă, se reduce focul și se călesc legumele în continuare timp de 6-7 minute. Atenție, nu urmărim să le rumenim, doar să se înmoaie, așa că e bine să supraveghem tigaia în acest răstimp și să mai amestecăm din când în când.

4. După ce ceapa s-a înmuiat de-a binelea, mărim din nou focul la mediu, urmând să adăugăm imediat ciupercile.

5. Ei bine, dacă tot facem o tocăniță de ciuperci, a venit, în sfârșit, rândul ciupercilor! Le punem în tigaie pe toate deodată și amestecăm. Am mărit focul puțin pentru că ciupercile vor lăsa multă apă care e bine să se evapore rapid. Nu vă îngrijorați dacă tigaia pare cam încărcată în această fază! Foarte repede, ciupercile vor pierde din volum și vor încăpea perfect.

6. După ce ciupercile și-au pierdut volumul (câteva minute din momentul în care le-am adăugat în tigaie), se adaugă passata de roșii sau roșiile proaspete, decojite de pieliță și tăiate cubulețe. Se fierbe totul împreună la foc mediu încă 10-12 minute, cât să fie tocănița de ciuperci potrivit de scăzută, după gustul vostru.

7. În final, se asezonează tocănița de ciuperci cu sare și piper și se presară cu pătrunjelul verde tocat. Se servește caldă, alături de garnitura preferată (care în cazul nostru a fost un orez alb, simplu).

preparată de Laura Laurențiu