vineri, 8 mai 2020

CÂNT - de Elena Oprică






CÂNT

de  Elena Oprică


De dimineaţa până seara cânt 
 Dar cântul mi-e suspin, mi-e dor şi jale
Şi totuşi nu m-aude nimeni fredonând...
 Mai bine-aşa, să nu opresc oamenii-n cale


 Poate m-aude roua dimineţii
 Dar ştiu că nu va spune nimănui
 C-a mea privire în robia ceţii
 De-o vreme stă pe plaiul visului


Şi-o auzi liniştea-n amiezi
 A mea cântare cu glasul cam tremurat
 Însă de asta nu mă-ngrijorez
 Ea-mi ţine-n taină tot ce a aflat...


 Posibil să m-audă şi prin seri
 Greierii ce în cor mă însoţesc
 Dar cum sfârşite sunt de-acum caldele veri
 Curând de ei n-am să mă mai feresc


 Mi-e teamă doar că mă aude-n nopţi
 Tăcerea grea şi dusă-n absolut
 Ea ne ascultă cântând cu noi toţi
 Suspine, şoapte, patimi din trecut


 Am însă o credinţă într-o stea
 Ce-mi este dar de preţ în chip de Sfânt
Şi ascultând-o-n toate-a mă-nvăţa
 De dimineaţa până seara cânt !