luni, 25 mai 2020

ALB ȘI NEGRU - de Elena Oprică






ALB    ȘI  NEGRU

de Elena Oprică



sunt umbra eului apus
 mai gânguresc vreo fantezie
 vreun vis la care n-am ajuns
 resuscitându-l pe hârtie


 dar nu sunt umbră ce umbreşte
 fiinţa mea nu-i de răcoare
 e-un fel de nor care sclipeşte
 umbrind doar razele de soare


 sunt umbră, nor...o pată vie
 pe-o pânză ţesută cu spini
 ca moştenire din vecie
 s-o port pe-un drum de mărăcini


 de-mi mai răsare câte-o floare
 o iau ca pe un dar ceresc
 o strâng la piept cu-nflăcărare
şi-odat' cu ea mă veştejesc


 iar câteodată mai cânt viaţa
 o strofă-două şi-un refren
 dar când îmi biciuieşte faţa
 i-arunc un vers plin de blestem


 aşa sunt eu, o umbră neagră
cu mantie de gând stelar
 pe umeri port dragostea-mi dragă
pe fond de suflet alb-polar


 mă zboară-n rai ce-i frumuseţe
 de prea frumos, în vise cad
 din vise-n hăuri de tristeţe
 ce mă aruncă-n stări de iad


şi tot ce-n simţuri mă înalţă
deopotrivă mă afundă
când alb şi negru nu mi-e ceaţă
mă bucur să trăiesc ca umbră